Välkommen till Alliansen

Nu vinner vi valet tillsammans.

I Maria Wetterstrands Botkyrka hoppar 26 Miljöpartister av och bildar nätverket ”Gröna för Alliansen” och ska bedriva kampanj för borgerlig valseger i Botkyrka. Vi i Moderaterna Botkyrka ser detta som ett kvitto på att vi i opposition, under mandatperioden, bedrivit en målmedveten och långsiktigt hållbar miljöpolitik.

Problemet har varit att MP alltid röstat ner våra förslag, trots att flera inom partiet egentligen ansett att dessa varit helt i linje med den egna ideologin och idéerna. Men i ett Botkyrka som domineras utav Socialdemokraterna och Vänsterpartiet går prestigen alltid före. Det är otänkbart för dem att bifalla en politiskt intressant motion eller ett initiativ ifrån Moderaterna och Alliansen, oavsett innehåll.

Välkommen till Alliansen

Moderaterna hoppas att vi äntligen får ett maktskifte i kommunen och ser fram emot ett samarbete med Folkpartiet, Kristdemokraterna, Centerpartiet och Gröna för Alliansen.

Ladda ned vårt flygblad här

Läs Expressens helsida här