Politisk sekreterare till Moderaterna i Botkyrka kommun

Vi moderater vill göra Botkyrka tryggt att leva, verka och bo i för alla, såväl gammal som ung. Vi vill skapa framtidens Botkyrka, en kommun man har som sitt förstahandsval när man vill etablera sig, starta företag, söka jobb och bosätta sig. För att nå dit måste man ha en ansvarsfull ekonomi i kommunen, öka tryggheten, vara en god arbetsgivare och skapa möjligheter till att bygga och förtäta attraktiva områden. Moderaterna i Botkyrka sitter idag i opposition och vi söker nu en politisk sekreterare som vill vara en del av denna spännande resa.

Arbetsuppgifter
I tjänsten som politisk sekreterare kommer du att vara de förtroendevalda och partiföreningen behjälplig. Du kommer arbeta mycket nära kommunalrådet och medverka i det dagliga arbetet. Du har ansvar för att ta fram underlag till artiklar och pressinformation och för att förbereda kommunikationsmaterial samt hantera sociala medier. Du fungerar som det dagliga stödet i att skriva motioner, interpellationer, yttranden och yrkanden samt genomföra vissa utredningar. En annan viktig funktion blir att vara sekreterare åt den moderata kommunfullmäktigegruppen.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av en politisk miljö och har sannolikt studerat på högskolenivå. Du har kunskap och erfarenhet av att kommunicera budskap i olika plattformar och har en god stilistisk förmåga. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som politisk sekreterare eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Tjänsten som politisk sekreterare är strategiskt viktig för Moderaterna i Botkyrka och din personlighet är viktig för oss. Du behöver vara strukturerad, handlingskraftig samt ha gott omdöme och bemötande. Eftersom tjänsten innebär mycket samverkan och kommunikation behöver du vara självgående, ha god samarbetsförmåga samt gilla att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.

Anställningsform, omfattning och tillträde
Tjänsten omfattas av Lag om offentliga politiska sekreterare i kommuner och landstingskommuner. Lag om anställningsskydd (LAS) är inte tillämplig. Tjänstgöringen är på heltid och möten och arrangemang förekommer utanför vanliga kontorstider. Fastställd månadslön på ca 40 000.-/mån för alla politiska sekreterare i Botkyrka kommun. Anställningens varaktighet avser en mandatperiod, med tillträde den 1 januari 2019.

Ansökan och kontaktperson:

Vid frågor om tjänsten, kontakta Stina Lundgren, på 0701-89 62 97.

Sänd din ansökan med e-post till: stina.lundgren@moderaterna.se senast den 30 november.